January 31, 2009

anaNiL

nama ana Ashraful Nil Binti Ahmad Musadad. Alhamdulillah, selamat dilahirkan sebagai seorang Islam pada tanggal 20 Mei 1993, di Hospital Bukit Mertajam, Pulau Pinang..... ana anak kepada Rasidah Binti Ahmad dan Ahmad Musadad Bin Haji Sulaiman. ana berketurunan melayu-siam. ana minat pada sesuatu yang besar.hahha apa dia? apa2 jela.. ana tak minat sangat benda yang kecil2 ni. ana suka sangat warna putih..warna hijau epal yang pudar pun minat.. ana tak suka warna gelap dan terang sangat.. sebab mata ana ni sensitif. kat rumah pun tak boleh pasang lampu terang+bnyk sgt.. nanti silau pastu boleh pening... ana suka jenis orang yang biasa2.. perangai tak melampau.. yang pasti orang tu tak suka cakap besar. ana memang tak suka orang macam tu. tapi yang pasti dalam hidup ni, tak semuanya sempurna, ada baik buruknya.. itu ana terima.. sebab ana pun ada baik buruknya.. tetapi selagi kita cuba betul2 memperbaiki keburukan itu, InsyaAllah..akan datang kebaikan kepada kita kan... mula bersekolah di Tadika ABIM, P.pinang dari umo 5 tahun hinggalah 6 tahun.. mase standard 1 plak kt sk.padang menora,p.pinang, darjah 2 hingga 5 kat sk mutiara,sabah.. darjah 6 kat sk putrajaya p11(1) dan alhamdulillah berjaya memperoleh 5a untuk UPSR... kemudian masuk pula form 1 di smk putrajaya presint 11(1)..dari form 1 hingga form 3... dan alhamdulillah juga kerna mendapat 9a untuk PMR.. tetapi tahun 2008 merupakan tahun kesayangan ana.. nak tahu knpe?
tahun 2008 lah tahun yang banyak menyedarkan ana... orang2 yang ana kenal banyak menginsafkan diri ana yang masih terpinga-pinga.. ana kenal seseorang yang apabila ana lihat je wajah dia tu..hati ana terusik, ana rasa semacam..ana sedih sebab banyak mensia-siakan hidup ana. ana dengar dia berkata-kata pun ana rasa insaf, syahdu je..setiap ayat yang keluar dari mulut dia tu adalah ilmu..ana berterima kasih sangat kat dia tu... ana bersyukur kerna dapat jumpa dia..kalau tak, mungkin ana masih begini kan.mungkin tak seperti yang antum semua lihat..fuh...


alhamdulillah, sekarang dalam tingkatan 4 dalam aliran sains bagi sesi 2009.. InsyaAllah bakal menduduki SPM pada tahun 2010... sekarang masih menuntut di sekolah menengah dan akan cuba sedaya upaya untuk berjaya.. selagi Al-Quran dan sunnah nabi menjadi panduan.. InsyaAllah kita kan peroleh kejayaan fiddunnia walakhirah..


jazakallah...




4 comments:

  1. anti ke ASHRAFUL NIL...
    baru ana tau...

    ANAN RAHMAN..ABDUL RAHMAN ADIB..
    MANUSIA LUAR BIASE YANG HIDUP ATS MUKE BUMI NIH...

    ReplyDelete
  2. NIl,
    terang btol warna layout mu nie..
    sakit mata ana tgk! hehe..=P
    ko mmg baik!
    x mcm aku nie..jap2 baik..jap2 jht!

    ReplyDelete
  3. Salam ziarah dr ana http://kopiahhensem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. anta rahman upenye

    bru tau.hahha

    pu3 baik lagi comel.
    dont be so humble la kawan..
    aiyoo

    ReplyDelete