October 5, 2011

KMKN life.. :)))

haish..agaknye dh lme x menulis kat blog neh...hi2 dlu xde laptop, pastu ble bli laptop assgmnt plak bertimbun..(actlly de je time free) tapi ana xde idea nak tulis ape..

ok now back to my life yang skrg ini sedang hidup di Kuala Nerang, kedah at Kolej MARA Kuala Nerang.... pasal kuala nerang ni yg paling best ialah alhamdulillah ana tenang hidup disana cumanya kat sini majornye muslimin yang muslimatnye sikit je.. sebab rmi amik engineering la katekan.. so ble nak kemana-mana kena la berteman sebab kot ape2 jadi at least kta bersama mahram kita kan..

ok kat sini ana amik foundation in science and technology, insyaAllah kalau murah rezeki dan pointer pun elok, ana akan melanjutkan pelajaran ke RCMP... tapi sebagai insan yang ingin  melihat dunia tentulah ana bercita-cita nak further study ke oversea.. tapi semuanya ketentuan ILLAHI,, so mungkin ini yang terbaik buat ana kan?

dalam golongan SPT, ana termasuk la dalam kelas T02, dan mmg batch BIO ni amat2 kekurangan lelaki tapi lebih banyak perempuan.. tapi ana pelik la.. walaupun ramai kaum muslimat yang amik Medic tapi mostly doktor kat Malaysia ni semuanya muslimin atau lelaki la xkire la cina ke, india ke, melayu ke...kenapa??

just being a humble muslimah here, syukur alhamdulillah ana skrg bergerak sebagai exco dakwah dan pembangunan insan.. walaupun fitrah bagi manusia memang rase diri ni tak layak.. same jela dengan ana... ilmu sejemput, akhlak pun tahap low lagi tapi nak berdakwah.. tapi sebab merasakan diri yang hina disisi Allah ini diciptakan sebagai khalifah jadi ana teruskan juga...

hari2 macam biasa sebok dengan kelas dan 'roomwork' yang agak tergendala.. tapi syukur alhamdulillah ada ruang masa untuk beristirehat dan roomate ana yang sangat kelakar dan ceria.. bak kate org sempoi la mereka ni..

macam biasa, banyak orang banyak ragam kan.. jadi pelbagai karenah orang yg ana dah jumpa..haha unik dan istimewa.. sebab itulah kita ni manusia.. diciptakan dengan pelbagai rupa dan sifat...

 berbalik kepada diri ana, ana memang tak suka buat group, jumpa mana2 orang ikut je.. sebab kalau bergroup ni takut2 la orang kate kte i menyombong diri tapi hakikatnya bagi ana kalau ada group maknaya itu adalah kawan susah dan senang kita.. bukannya bererti ada group kita tak bergaul dgn orang kan?

itu je kot pasal hidup ana.. nak tulis banyak2 pun banyak sangat..haha




ini pic bersama mentor Miss Nurul Hanim yang telah pun berpindah ke K.MARA Seremban.....


inilah rakan2 sekelas yang banyak ragam dan karenah..hahah


ni wajah2 muslimat penyeri kelas T02 :)))


ni time jamuan raye.. tanpa mentor.. jadi kamilah yg menghabiskan makanan mentor..haha
bittaufiq wannajah.. wassalam...


No comments:

Post a Comment